VINN BIODATE MED ANDER!



Okej, nu har bloggen varit död tillräckligt länge, dags för förändring! (Förmodligen ytterst tillfällig sådan tyvärr)

Till saken!

Torsdag den 4e november (i övermorgon) kommer Ander att befinna sig i Umeå för att se den omtalade Saw 3D på bio, och eftersom han inte har lyckats fixa sällskap själv ger vi nu DIG chansen att få uppleva denna underbara film med denna underbara man i denna underbara stad! Ander bjuder självklart på filmen, men eventuella övriga kostnader såsom resor, mat, lugnande preparat och kemtvätt får du tjata dig till.

Vad behöver man då göra för att vinna denna prestigefyllda tävling?

Det har jag inte orkat hitta på, så den som gör den mest imponerande insatsen för att vinna vinner helt enkelt! Typ att du tatuerar in Anders namn i pannan tar en bild och skickar, eller skriver en lång text om hur gärna du vill utnyttja Anders plånbok för att få se filmen gratis. Domare är jag (Niklas), och bidragen skickas till min mail niqqe_7_7hotmail.com (Jag kan be om ursäkt för min störtlöjliga hotmailaddress nån annan gång) senast torsdag 01.00, 18 timmar innan den lyckliga vinnaren träffar Ander för inköp av snask och försnack, för som vi alla vet är ju att se på bio tillsammans så mycket mer än att bara sitta tysta i mörkret i två timmar. Som Ander själv säger:

"Många ser bio som att sitta och titta på 24 bildramar per sekund med synkroniserat ljud i 2 timmar i en mörk sal, där man anonymt stämmer in i frosserikören med sina smörpopcorn. Men det är fel - bio är en kärleksförklaring
till kultur - gemenskap och livet!

Först samlas biokamraterna vid en livsmedelsbutik - där det köps billig godis och läsk så att man verkligen tillför i frosserikören. Efter att kassörskan slitit axeln ur led efter alla dragna sötsaker och när man travar mot bion så pratar man om filmen och om sina förväntningar - samt om andra bio och filmrelaterade upplevelser.

Väl framme springer man och sätter sig - varefter en maktkamp om armstödet påbörjas men som avslutas när reklamerna börjar - då man skrattar och förundras över lokalproducerade reklamers låga budget. När ljuset dämpas och filmen påbörjas så når vi klimax - småprat och skratt blandas med talande tystnad och vördnad/förakt för filmen. Och när det sista namnet passerat längstmed bioduken så delar vi våra högst personliga versioner av filmen som kan resultera i något som får armstödskampen att verka som ett FN möte i jämförelse. Sedan avrundas kvällen sakta som en solnedgång.

Och när man vaknar nästa dag tänker man: "Var detta en dröm?" Men nej, det var en biokväll...."


- Marcus "Ander" Andersson


Så:

1. Gör något imponerande (det räcker förmodligen med en 5ordsmotivation till varför du vill vinna), och maila till [email protected] senast torsdag 01.00! (Skriv vad du heter och mobilnummer eller nåt i mailet så jag kan kontakta dig och avslöja den hemliga platsen där vinnaren ska möta Ander)

2. Invänta besked! Jag kontaktar vinnaren med info någon gång under onsdagen/torsdagen eller nåt. Vinnaren möter Ander 17.00 någonstans i Umeå. Sen lägger vi upp den lyckliga vinnaren här på bloggen.


Obs! Tänk på att Ander faktiskt är en människa med känslor, som kommer bli jätteledsen om ingen deltar, eller ännu värre, om vinnaren inte dyker upp!

FAQ:

Varför la ni upp dethär såhär sent?

Det finns några olika teorier angående detta, en är helt enkelt för att jag är så oansvarig av mig, en annan är att Ander vill ha något att skylla på ifall ingen deltar i tävlingen.

Vad är det för åldersgräns på filmen?

15, men i Anders sällskap kommer vemsomhelst in.

Hur vet jag att jag inte blir våldtagen av nån pedofil på den hemliga platsen ifall jag vinner?

Hahahah!

Vad gör ni om ingen skickar in nånting?

Då fejkar vi en intervju med någon av oss i bandet utklädd till en smokin het brud som berättar om hur underbart det var och lägger upp här!

Övriga frågor tas i kommentarerna eller på facebook eller nånstans.

Kommentarer
Postat av: Marcus Petersson

Jag vill se bio med Ander för han verkar som en reko-kille.



Kram.

2010-11-02 @ 19:50:03
Postat av: ander

Vi kan lika gärna avbryta tävlingen nu - vem kan toppa mackes guldbidrag? :O väldigt hög nivå måste jag säga!

2010-11-02 @ 20:02:14
Postat av: Julia brännström

hade (inte så) gärna velat se den med dig men tyvärr hade jag redan en saw 3D date en annan dag med en annan marcus (observera att detta inlägg varken tyder på en BÄTTRE dag eller en BÄTTRE marcus. klart slut)

2010-11-02 @ 21:45:35
Postat av: ONLYPAULINAA [PHOTOBLOG]

Hej! :D Som sakt, förra året fotade jag på eran spelning (trästocks 10) Och i år tänkte jag göra samma sak, så ni kan hålla utkick på min blogg när bilderna kommer ut. Kram! :)

2011-07-19 @ 18:16:07
URL: http://onlypaulinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0